TESTY ŠKOLSKEJ ZRELOSTI PRE PREDŠKOLÁKOV
Vážení rodičia,
v prípade, že máte záujem o posúdenie školskej zrelosti vášho dieťaťa, dohodnite si telefonicky termín vyšetrenia v centre pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie na Fedákovej ul. č. 3
na telefónnom čísle: 02/64 28 80 90
Telefonicky môžete poradňu kontaktovať od 1. februára , vyšetrenia sa budú realizovať v termíne marec – apríl . Deti budú testované priamo v poradni na Fedákovej č.3, v skupinke cca 8 detí. Psychológ bude pracovať s deťmi asi 1 hodinu, zatiaľ rodič vyplní v čakárni anamnestický dotazník. Po ukončení práce s deťmi psychológ testy hneď vyhodnotí a potom bude s každým rodičom individuálne konzultovať výsledky vyšetrenia.
Naša MŠ ponúka :
- Kvalitnú predškolskú výchovu, zameranú na vstup detí do ZŠ
- Rôzne kultúrne podujatia pre deti
- Výučbu anglického jazyka
- Plavecký výcvik pre 5-6 ročné deti
- Rôzne záujmové a pohybové aktivity pre deti.
Plán poradenských služieb rodičom
- spolupráca s rodičmi v adaptačnej činnosti pri nástupe dieťaťa, ktoré ešte nenavštevovalo materskú školu
- odborné poradenstvo pri problémoch, ktoré môžu sťažiť vstup dieťaťa do školy
- konzultácie s rodičmi pri príprave detí na prvý ročník základnej školy
- individuálne osobitosti detí
- poradenstvo pre rodičov v oblasti logopedickej starostlivosti
- príprava detí v grafomotorických zručnostiach
- spolupráca s pedagogicko-psychologickou poradňou
Stimulačný program pre deti s odloženou školskou dochádzkou
Program dopĺňajú súbory cvičení orientované na jednotlivé oblasti, v ktorých deti nedosiahli školskú zrelosť:
- oblasť sociálno-emocionálna
- jemná motorika
- pozornosť a zrakové vnímanie
- cvičenie sluchu a pamäti
- komunikatívne zručnosti
Dôležitý je samozrejme systematický, cieľavedomý a citlivý prístup. Nedá sa opomenúť aj dôsledná spolupráca s rodičmi, či psychologickou poradňou. Rozvíjanie motoriky a grafomotoriky patrí k základným predpokladom úspechu.
Adaptačný program
Adaptácia dieťaťa na materskú školu je charakterizovaná z pedagogického hľadiska. Ovplyvňuje ju okrem vnútorných vývinových predpokladov dieťaťa i výchovný štýl a sociálny status dieťaťa v rodine a množstvo iných faktorov. Adaptačné procesy u detí sú rôzne a netrvajú rovnako dlho.
- každé dieťa má svoju jedinečnú a neopakovateľnú osobnosť
- učiteľka rešpektuje vývinové špecifiká
- uplatňuje individuálny prístup
- rešpektuje psychlogické predpoklady dieťaťa
- zváži a hľadá možnosti ako dieťa v prípade potreby upokojí (pohladenie, úsmev)
- prejavuje empatický postoj ( získať stav psychickej rovnováhy v novom prostredí )
- zabezpečí pocit istoty, bezpečia a citovej stability
- snaží sa o zosúladenie výchovného pôsobenia rodiča a učiteľky v čase ranného príchodu
- pri adaptácii je nevyhnutná dôsledná SPOLUPRÁCA S RODIČMI